وبسایت روشنگری

سال اقتصادی مقاومتی اقدام و عمل

صراط: آیت الله مکارم شیرازی گفت: با اینکه دستگاه قضایی و مجلس، دولت و رسانه‌ها درگیر حقوق‌های نجومی هستند ،اما هنوز سرنوشت این پرونده مشخص نیست.سرنوشت حقوق‌های نجومی چه شد/ در کشور ما دم از علی(ع) زده می‌شود/ قرار نیست که دولتمردان در شمال شهر زندگی کنند و مردم یک خانه هم نداشته باشند

به گزارش  مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی سحرگاه جمعه در مراسم لیالی قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: با اینکه دستگاه قضایی، مجلس ، دولت و رسانه‌ها درگیر حقوق‌های نجومی هستند ما آخر متوجه نشدیم این مسئله حل شد یا خیر؟ هنوز کسی جوابی برای این سؤال ندارد؛ این همه بحث و گفتگو انجام شد ولی هنوز جواب درستی نمی‌شنویم که آیا با محیطی که این همه محرومیت وجود دارد قرار است این حقوق‌ها هنوز پرداخت شود؟

وی افزود: دولتمردان باید زندگی و شعار علی(ع) را در جامعه پیاده کنند قرار نیست که آن‌ها در شمال شهر زندگی کنند و مردم یک خانه هم نداشته باشند؛ در کشور ما دم از علی(ع)

زده می‌شود ولی سؤال این است که مرام و راه علی(ع) نیز در زندگی ما وجود دارد یا خیر؟

 

بقیه در ادامه مطلب...............................


ادامه مطلب
نویسنده: مهدی آئین پرست ׀ تاریخ: شنبه 27 خرداد 1396برچسب: مکارم شیرازی,عدالت,دولت,حقوقهای نجومی,تکلیف,اختلاص,شمال شهر,بی خانمان, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش خبرگزاری فرانسه از «آرایش» زنان ایرانی

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به مسأله «آرایش» زنان ایرانی پرداخته و با اشاره به تضاد ظاهری حجاب اجباری با آرایش زنان تصریح کرده که «زیر پوشش حجاب و به رغم شرایط دشوار معاش، این روزها زنان ایران همچنان در به رخ کشیدن چهره و خرج کردن پول برای زیبنده‌تر شدن گشاده‌دستی می‌کنند».

بازار لوازم آرایشی در ایران؛ دوم در منطقه

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد: آرایش روزانه زنان در ایران - که دست برقضا دارای نظامی اسلامی است - چه بسا مرسوم‌تر از برخی کشورهای لیبرال غربی است. در معرض نمایش گذاشتن زیبایی شخص بدون هراس از توبیخ نظام رسمی امری نادر است، با این حال بازار مصرف لوازم آرایشی در ایران با بیش از ۳۸ میلیون زن دومین بازار بزرگ خاورمیانه بعد از عربستان سعودی و هفتمین بازار جهان به شمار می‌رود.

بقیه در ادامه مطلب............


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 تير 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی:مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: با بیان این‌که با برنامه ریزی های علمی و اجرای طرح های پالایشگاهی بتدریج بنزین پاک در سراسر کشور توزیع می شود.

بنزین پاک به تدریج در سراسرکشور توزیع می شود
به گزارش ایسنا، سعید محجوبی با بیان این‌که در حال حاضر برخی مشکلات آلایندگی محیط زیست (تا جایی که به وزارت نفت مربوط است) شناسایی شده، گفت: ما بر آنیم که این مشکلات را در کوتاهترین زمان ممکن حل کنیم. وی با بیان اینکه حل مشکلات و تامین نیازهای اساسی مردم (از جمله تنفس هوای پاک) نیاز به اقدام اجرایی و نه بازی سیاسی دارد، تصریح کرد: هرچقدر که بیشتر داخل بازی های رسانه ای شویم، فرصت ما برای انجام اقدام های عملی و اساسی بمنظور کاهش معضلات سوخت، کمتر خواهد شد.به گفته این مقام مسئول جوسازی های رسانه ای نه تنها به حل مشکلات مردم کمکی نخواهد کرد، بلکه باعث کند شدن فعالیت های این شرکت و هدررفت فرصت ها خواهد شد. محجوبی افزود: هم اکنون شرایط بگونه ای است که می توان از راهکارهای مختلف برای رسیدن به هدف اصلی که مورد انتظار همه است (هوا و محیط سالم) استفاده کرد؛ بنابراین بهتر است همگی تمام توان و تلاش خود را در این راه بکار گیرند.وی تاکید کرد: ما می خواهیم در این شرایط، بهترین اقدام ممکن را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهیم و به مردم و میهن اسلامی خدمت کنیم. مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: بدیهی است انجام یکباره همه خواسته های ما میسر نیست، اما با برنامه ریزی های علمی و استفاده از توان تولید داخل و امکانات نقل و انتقال می توانیم بتدریج بنزین پاک بیشتری تولید و شهرهای دیگری را تحت پوشش این بنزین قرار دهیم.براساس این گزارش شرکت ملی پالایش و پخش بعنوان متولی تامین، تولید و توزیع سوخت بدلیل اعمال تحریم ها در مدت محدودی به دریافت ریفورمیت از واحدهای پتروشیمی برای امتزاج آن با بنزین تولیدی از واحدهای پالایشگاهی روی آورد، در همین حال بدلیل آلاینده بودن این محصول تولیدی (از واحدهای پتروشیمی) تصمیم بر آن شد دریافت اکتان افزا از واحدهای پتروشمیی بتدریج محدود و در نهایت قطع شود.
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: سه شنبه 13 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرپرست مرکز ملی هواي سازمان محیط‌زیست پاسخ مي‌دهد؛
روزنامه شرق در گزارشي نوشت: این‌روزها بحث‌وجدل‌ها پیرامون وضعیت آلودگی هوای تهران و به‌خصوص نوع بنزینی که عامل اصلی این آلودگی بوده داغ است. مساله آلودگی هوای تهران مربوط به امروز و دیروز نیست. دست‌کم این قضیه از اواسط دهه 70 خورشیدی به‌صورت جدی به یکی از مشکلات اصلی پایتخت بدل شد.
بنزین پتروشیمی با مردم چه کرد؟

 

در سه‌سال گذشته (90 تا 92) اما به‌دلیل پاره‌ای مشکلات مدیریتی و اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان به‌خصوص تحریم واردات بنزین و تلاش دولت وقت برای جبران نیاز کشور با تولید و عرضه بنزین پتروشیمی آلودگی هوا شدت بیشتری پیدا کرد. از ابتدای سال‌جاری تولید و عرضه این بنزین در تهران متوقف شد و تاثیرات آن را در بهبود کیفیت هوای این شهر می‌توان به‌وضوح دید. علاوه بر این مخالفان این بنزین از سرطانزا بودن آن نیز خبر می‌دهند؛ موضوعی که مسوولان دولت سابق آن را رد می‌کنند. برای بررسی جزییات بیشتر همین موضوع به سراغ یوسف رشیدی، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست رفتیم.
بقیه در ادامه مطلب...........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چشم دانشجویان به وزارت علوم برای احقاق حق؛
باید دانشجوی دکتری باشی تا عمق فاجعه شنیدن خبر بورسیه شدن 3000 نفر بدون آزمون را در دولت گذشته درک کنی! باید 18 سال درس خوانده باشی و دانشجوی ممتاز باشی و تمام آرزویت ورود به دوره دکتری باشد تا بفهمی چه دردی دارد وقتی می‌شنوی که دانشجویی با معدل 11 بورسیه شده و تو همچنان پشت سد کنکور دکتری مانده‌ای و با خود تکرار می‌کنی واژگان زیبای عدالت، حق و ... را.
دانشجویی که با معدل 11 بورسیه شده است!
با انتشار خبر پذیرش 3000 دانشجوی بورسیه دکتر بدون آزمون در دولت گذشته که حدود نیمی از آنها فاقد صلاحیت‌های علمی و از طریق رابطه‌های سیاسی و خانوادگی بورسیه شده‌اند، موجی از ناباوری و ابهام در فضای دانشگاه‌ها و دانشجویان و حتی خانواده‌هایشان ایجاد کرد. محمدرضا شهبازبگیان یکی از دانشجویان دوره دکتری دانشگاه تربیت مدرس که نماینده دانشجویان در شورای دانشگاه تربیت مدرس است با بیان این که دانشجویان دکتری به واقع دچار یاس و ناامیدی شده‌اند می‌گوید: وقتی دانشجوی دکتری مطلع می‌شود که 3000 نفر بدون آزمون وارد دانشگاه شده‌اند واقعا ناراحت و ناامید می‌شود. افرادی که از راه درست وارد دکتری می‌شوند و در آزمون دکتری شرکت می‌کنند بسیار زحمت می‌کشند در ابتدا آزمون کتبی و بعد از آن مصاحبه می‌شوند.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 11 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یک عضو هیأت علمی دانشگاه با هشدار نسبت به ورود ایران به فاز نخست سالمندی،از تولد نیم میلیون کودک سزارینی در سال،بدون وجوب درمانی خبر داد و نسبت به سوءاستفاده آمریکا از تجربه کاهش جمعیت ایران برای جلوگیری از رشد جمعیت دنیا پرده پوشید.

به گزارش عرش نیوز،در پی تاکیدات مکرر امام خامنه ای درباره سیاست‌های جمعیتی کشور، مقولات مهم و اساسی افزایش جمعیتی، مشکلات جامعه سالمند و موارد متعدد دیگر در این حیث را از دیدگاه دکتر خلیل علی محمدزاده عضو هیأت علمی دانشگاه، مورد بررسی قرار گرفته شد که در دو قالب چکیده‌ها و متن کامل این ارائه می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب.....


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به بهانه سیل مهاجرت جوانان
این انتظار از نظام سياسي حاكم وجود دارد که چنین ایرانی برای نسل فردا بسازند، ایرانی که زندگی در آن آرزوی بشری باشد. برای ایجاد چنین جامعه ای نیاز به ایجاد کاباره‌ها و قمار خانه‌ها نیست...
وطن کجاست؟
بقیه در ادامه مطلب......................

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: دو شنبه 5 خرداد 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وای بر ما که در تلویزیون به ملت توهین می‌شود
آیت‌الله محقق داماد گفت: طبیب بر اساس قراردادهایی که دارد و سوگندی که به شرافت خود خورده است باید حداکثر تلاش خود را در جهت رضایت بیمار انجام دهد و کاری کند که بیمار راحت زندگی کند و راحت بمیرد.
چرا به اين‌‌فرد اجازه توهين به‌زنان مي‌دهيد؟
به گزارش فارس، آیت‌الله محقق داماد در اولین سمپوزیوم بررسی جنبه‌های فقهی، حقوقی و اخلاقی مراقبت‌های پایان حیات بیماران طلب مرگ را حق بیمارانی دانست که امیدی به زنده ماندن ندارند و در شرایط سخت زندگی می‌کنند. پیشنهاد من این است که مراقبت‌های پایانی حیات بیماران به صورت وسیع‌تر تعریف شود و 20 سال آخر عمر انسان را شامل شود.
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دادستان کل کشور درباره توقیف قانون با تشخیص دادستان تهران، ادامه رسیدگی به پرونده ستاد سوخت، آخرین وضعیت طلبه سیرجانی، توصیه به خاوری و فراری‌های پرونده فساد و مهدی هاشمی اظهارنظر کرد.

به گزارش عرش نیوز،حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لیست ارائه شده از سوی دولت در زمینه بدهکاران بانکی اظهار داشت: این موضوع در حال بررسی است و در جلسه آینده گفت‌وگو با خبرنگاران، توضیحات نسبتا مفصلی درباره آن ارائه می‌دهم.
سخنگوی قوه‌قضاییه همچنین درباره پرونده تخلفات مالی در ستاد سوخت گفت: این پرونده نیز در حال رسیدگی است و تاکنون در این زمینه ۳ نفر بازداشت هستند. تعدادی هم قبلا با قرارهای مناسب آزاد شدند هرچند پرونده آنها نیز همچنان مفتوح است.

بقیه در ادامه مطلب......


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سازمان حفاظت محیط‌ زیست:
«سازمان حفاظت محیط‌زیست» با صدور اطلاعیه در رابطه با آلوده‌بودن بنزین‌های تولید پتروشیمی تصریح کرد: تصمیم دولت یازدهم برای حذف بنزین پتروشیمی و همکاری وزارت نفت در جهت ارتقای استانداردهای سوخت، گامی مثبت و موثر برای ارتقای کیفیت هوا و کاهش بیماری‌ها و هزینه‌های تحمیل‌شده به مردم در سال‌های گذشته است.
بنزین توليدي در پتروشیمی سرطان‌زاست
در اطلاعیه اداره کل روابط‌عمومی این سازمان چنین آمده است: «چنانچه هموطنان عزیز اطلاع دارند، دولت دهم برای خنثی‌کردن تحریم‌ها و تامین بنزین مورد نیاز کشور در حرکتی ضربتی و بدون برنامه‌ریزی بلندمدت اقدام به تولید بنزین پتروشیمی کرد. در این خصوص با توجه به اظهار نظرات و نامه‌های سرگشاده منتشرشده در روزهای اخیر، ذکر مطالب زیر ضروری است:

1- با مراجعه به منابع اطلاعاتی نظیر کتب مرجع مرتبط با صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، به‌راحتی قابل درک است که صنایع پتروشیمی، حلال‌های بنزن، اولئون و زایلن تولید می‌کنند. این ترکیبات بعضا خواص احتراقی (نظیر عدد اکتان) بهتری نسبت به بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها دارند اما سرطان‌زایی آنها اثبات شده است. بنابراین در هیچ نقطه‌ای از دنیا از حلال‌های تولیدی پتروشیمی به دلیل سرطان‌زایی آن به عنوان سوخت استفاده نمی‌کنند. همچنین در داخل کشور نیز هیچ‌کدام از موسسات علمی مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی چنین راه میانبر، رافع مسوولیت و مضر بر سلامتی جامعه به خصوص کودکان را توصیه نمی‌کنند.
بقیه در ادامه مطلب.........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با کدام مبنای شرعی و چه انگیزه‌ای؟
مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی 24 فروردین سال‌ جاري، ضمن مخالفت با دو فوریتی بودن طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت که به پیشنهاد دکتر حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با امضاء 82 نفر از نمایندگان مجلس در صحن مجلس طرح شد، یک فوریتی بودن طرح را مورد تصویب قرار داد.
لغو خدمات‌پیشگیری‌از بارداری یامشروعیت‌سقط؟
بقیه در ادامه مطلب............
 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دکتر سیدحسن اسلامی اردکانی، استاد اخلاق و کلام و نویسنده کتاب «دروغ مصلحت آمیز» رواج دروغگویی به عنوان یک رذیلت اخلاقی را در جامعه خطرناک‌تر از بزرگترین‌ مفاسد دانست و معتقد است که رواج دروغ‌گویی در جامعه با تعبیر مصلحتی یا غیر، به مرور اعتماد عمومی را سلب می‌کند از این رو شخصیت‌ها و الگوهای اخلاقی نباید دروغ را با کلام مصلحت آمیز توجیه کنند. متن گفت‌وگوی سايت «شفقنا» با دکتر اسلامی اردکانی را می‌خوانید:

يك استاد اخلاق و کلام: در اسلام اصطلاحی به عنوان «دروغ مصلحت‌آمیز» وجود ندارد

* طبق آمارهای گفته شده و نظرسنجی‌هاي انجام شده مهم ترین آسیب اخلاقی و ناهنجار‌هاي رفتاری در جامعه ایران دروغگویی و عدم صداقت است. این نشان مي‌دهد که دروغ یکی از ناهنجاری‌های مهم در زندگی اجتماعی امروز ایران است. دلیل بروز چنین ناهنجاری‌هايي با توجه به مذهبی بودن عموم جامعه چیست و چرا آموزش‌هاي فرهنگی نهادهای مختلف در اصلاح این ناهنجاری موثر نبوده است؟

اسلامی اردکانی: زمانی که انسان سخنی بگوید یا اظهاری کند که خود به آن باور و اعتقاد نداشته  و خلاف واقعیت باشد در حقیقت دروغ گفته است. در بسیار از مواقع انسان‌ خلاف واقع سخن مي‌گوید و باور دارد که اشتباه می‌کند. به عنوان مثال اگر من امروز از روی بی اطلاعی گفتم پنجشنبه است، دروغ نگفته‌ام و اشتباه کرده‌ام، اما اگر بدانم که امروز پنجشنبه نیست و بر سخن خود اصرار کنم، دروغ گفته‌ام. با این نوع نگاه به دروغ می‌توان گفت سرشت و تربیت انسانی براساس راستگویی استوار است. معمولا انسان‌ها دلیلی ندارند که آنچه باور دارند را پنهان کنند و اگر هیچ مانع بیرونی و قصد و غرض خاصی نداشته باشند آنچه را که باور دارند، مي‌گویند. ترس، منفعت و تعارف موجب هدایت انسان به سمت دروغ می‌شود.

بقیه در ادامه مطلب........


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 10 ارديبهشت 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تجمع اعتراضي به حفر تونل براي انتقال آب از چهارمحال و بختياري
اعتراضات مردمي به طرح انتقال سرشاخه‌هاي كارون از طريق حفر تونل موسوم به بهشت‌آباد و گلاب به طرف اصفهان، از خوزستان به چهارمحال بختياري رسيد و روز پنجشنبه راه‌پيمايي و تجمعي گسترده با حضور دهها هزار نفر در شهركرد (مركز استان) برگزار شد.
آيا می‌شود در یک کشور دولت در دولت تشکیل شود؟
نماينده شهرستان‌هاي شهركرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي ایستادگی در برابر کارهای خلاف و بی قانونی و زورگویی‌ها را از وزیر نیرو و دولتمردان خواستار شد و گفت: از وزیر نیرو و هیئت دولت به ویژه شخص رئیس جمهور انتظار داریم جلوی زیاده خواهی‌ها و کارهای خلاف را بگیرند، در غیر اینصورت مردم و مسئولان خود جلوی این تحرکات را خواهند گرفت.
 
سیدسعید زمانیان در تجمع مردم چهارمحال و بختياري در اعتراض به احداث تونل گلاب 2 و بهشت آباد، این تجمع را نتیجه زورگویی و زیاده خواهی‌های مسئولان استان همجوار دانست و گفت: مسئولان به پشتوانه مردم جلوی اقدامات خلاف قانون را خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد حق استان مظلوم و محروم چهارمحال و بختياري پایمال شود. وی با بیان اینکه مردم استان همانند دوران دفاع مقدس از منافع و حقوق حقه خود دفاع خواهند کرد، افزود: مردم استان همان گونه که در دوران دفاع مقدس ولایت مداری و از خودگذشتگی در پای نظام و انقلاب را ثابت کردند، اکنون نیز در برابر زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌ها خواهد ایستاد و حتی جان خود را فدا خواهد کرد.
بقیه در ادامه مطلب.......
 

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: شنبه 30 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

همه احساسات من درباره تهران!
اسمش سیلویا است. ۲۵ ساله و در ورستر آمریکا زندگی می‌کند. سه سال گذشته را در سفر در کشورهای مختلف آسیایی گذرانده و مي‌گويد: من سفر کردن را دوست دارم و در مجموع در ۷ کشور زندگی کرده‌ام و ۵۰ کشور در ۵ قاره جهان را دیده‌ام. هیچگاه به اندازه زمانیکه تصمیم گرفتم دو هفته به ایران سفر کنم از اطرافیانم نظر درباره تصمیمم نشنیدم.» دومين بخش‌ از سفرنامه اين دختر آمريكايي را كه در وبلاگش منتشر شده در زير مي‌خوانيد:
خاطرات سفر یک دختر آمریکایی به ایران (۲)
کلمات زیادی برای توصیف تهران شنیده‌ام - شلوغ٬ مه‌آلود ٬جورواجور٬ پر ازترافیک٬ خطرناک - اما پس از گذراندن یک هفته در این شهر یک کلمه است که همه احساسات من درباره تهران را در خود جمع می‌کند: باحال!
من حتی دقیقا نمی‌دونم چه چیزی در تهران برایم جذاب بود ولی وقتی به دوروبرت نگاه می‌کنی٬ به مردم٬ ساختمان‌ها٬ حتی ماشین‌ها و موتورسیکلت‌ها٬ در همه اینها یک چیز باحالی دیده می‌شود. من تقریبا این حس را داشتم که دارم لابالای فیلم‌های دهه هشتادی پرسه می زنم.

بدون شک تهران شهری است که از سال ۵۷ تا به امروز بارها درگیر ناآرامی‌های مختلف شده و از این رویدادها زخمی شده است. از انقلاب ۱۳۵۷ تا تظاهرات سال ۸۸ که به خشونت کشیده شدند. تمام اینها برای تهران هویت و دارایی محسوب می‌شود. ای کاش تهران تاریخی ساده‌تر داشت اما گذشته (و حال) پر آشوبش آنها تبدیل به شهری جذاب برای بازدید می‌کند. ذهنیتی که در اولین دیدار من از یک شهر شکل می‌گیرد معمولا بر اساس افرادی که با آنها در آن شهر در ارتباط هستم شکل می‌گیرد. تهران هم استثنا نبود.
بقیه در ادامه مطلب........

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رنگ زندگی‌شان در چهار فصل سال خزان است
سوز باد پائیزی باشد یا گرمای طاقت‌فرسای تابستانی یا اینکه نسیم بهاری به نشان طراوت آغاز زندگی شروع به وزیدن کند، برای آنها زمین و هر آنچه در آن در تکاپو است، عامل حقارت است. آری اینان بازماندگان تورم لگام گسیخته جامعه، لجبازی‌هاي خانوادگی، ازدواج‌هاي احساسی، بی مسئولیتی مسئولان و...هستند که ما آنان را روسپی‌ و در ايران معاصر به تعبير مدرن!! زنان خياباني مي‌نامیم.
معضل زنان خیابانی؛ چرا انکارش مي‌کنيد؟
شورش عزیزی

رنگ زندگی شان در چهار فصل سال؛ خزان است. متاسفانه دیگر حضورشان مختص کلان شهرها نیست و در اکثر خیابان‌هاي کشور مي‌توان این پدیده که یک اپیدمی شده را مشاهده نمود اما هنوز هم هستند عده‌اي که این واقعیت را انکار مي‌کنند. چرا زن خیابانی؟ آیا روسپیگری، از ناهنجاری‌هاي جامعه است که در موردش صحبت نمي‌شود؟ آیا پدیده زنان خیابانی، اتفاق جدیدی است؟ آیا کمبودهای زندگی و نداشتن مکانی امن، از عوامل اساسی حضور این قشر است؟ آیا ازدواج‌های مکرر مي‌تواند از عوامل به وجود آمدن زن خیابانی باشد؟
بقیه در ادامه مطلب......

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: جمعه 22 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تجربه من در ایران، خونگرمی و مهمان‌نوازی بوده
اسمش سیلویا است. ۲۵ ساله و در ورستر آمریکا زندگی می‌کند. سه سال گذشته را در سفر در کشورهای مختلف آسیایی گذرانده و مي گويد: من سفر کردن را دوست دارم و در مجموع در ۷ کشور زندگی کرده‌ام و ۵۰ کشور در ۵ قاره جهان را دیده‌ام. هیچگاه به اندازه زمانیکه تصمیم گرفتم دو هفته به ایران سفر کنم از اطرافیانم نظر درباره تصمیمم نشنیدم.» بخش‌هايي از سفرنامه اين دختر آمريكايي را كه در وبلاگش منتشر شده در زير مي‌خوانيد:
خاطرات سفر یک دختر آمریکایی به ایران+تصاوير
به نظر می‌رسید همه در این زمینه حرفی برای گفتن دارند. پاسخ آنها از "عالیه. اگه من پاسپورت آمریکایی نداشتم حتما باهات می‌اومدم." تا "تنها داری می‌ری اونجا؟ دوست داری چه جوری بمیری؟" و حرف‌های رک عموی سفر کرده‌ام که گفت: "ایران جای خوبی نیست. به جایش برو یونان." متغیر بود. حتی دوست یکی از دوستانم در فیسبوک مطلبی درباره برنامه سفرم نوشته و گفته بود که من یا خیلی شجاعم یا خیلی خام و نادان. در آخر نوشته‌اش اراده من را در به خطر انداختن خودم برای تجربه کردن جایی با تبعیض جنسی تحسین کرده است. به نظر خودش نوشته‌اش اظهارنظری فمینیستی درباره زن‌بودن در آمریکاست.
به ادامه مطلب بروید...

ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

۴ درصد کل پناهجویان جهان ایرانی‌اند

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با انتشار گزارش مفصلی از وضعیت پناهندگی و پناهجویی در جهان در سال ۲۰۱۳، رشد پناهجویی در جهان را "شدید" و "نگران‌کننده" توصیف کرد.

رشد ۲۸ درصدی تقاضای پناهندگي در جهان

بنا به اين گزارش، در سال گذشته‌ی میلادی دست‌کم ۶۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر درآمریکای شمالی، اروپا، شرق آسیا و منطقه‌ی پاسفیک درخواست پناهجویی کرده‌اند. میزان پناهجویی در جهان نسبت به سال گذشته میلادی ۲۸ درصد رشد داشته و پس از سال ۲۰۰۱ بالاترین رقم ثبت درخواست رسمی پناهجویی است. این نهاد بین‌المللی مسئول امور پناهندگان در جهان می‌گوید جنگ سوریه یکی از مهم‌ترین دلایل رشد درخواست پناهجویی در جهان است. سوری‌ها بیشتر از هر ملیت دیگری در سال ۲۰۱۳ پناهجو شدند.

بقیه در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
نویسنده: رضا غلامی ׀ تاریخ: یک شنبه 3 فروردين 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , saitroshangari.ir.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com